• CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki

          • Druga edycja projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa

            W roku szkolnym 2020/2021 klasa I ze Szkoły Podstawowej w Ostrowie bierze aktywny udział w drugiej edycji projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”.

            Poprzez czytanie lektur, uczniowie włączają się w aktywną działalność edukacyjną. W tegorocznej edycji poruszane są ważne wątki natury ekologicznej, co z pewnością przyczyni się do wzmocnienia więzi ze środowiskiem przyrodniczym, a także rozwinie poczucie troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.

            W projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna).

            Zakończył się już pierwszy moduł: „Mała chmurka w krainie drzew”.

            Koordynatem akcji jest Pani Małgorzata Smusz.

            Poniżej dyplom za udział w pierwszym module uczniów klasy pierwszej z naszej szkoły.

          • Informacja dla rodziców dzieci dojeżdżających

          • Szanowni Rodzice

            dzieci dojeżdżających do szkoły w ramach biletów miesięcznych, na przewozach regularnych, informujemy, że od 30 listopada do 04 grudnia 2020 roku będą zbierane wnioski o zwrot kosztów zakupu biletów.

            Wypełniony wniosek wraz z kserokopią biletów miesięcznych należy dostarczyć do urny w holu głównym budynku Gminy i Miasta Proszowice, w kopercie z dopiskiem: Centrum Obsługi Oświaty.

            Zarządzenie Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice oraz wniosek znajdą Państwo pod linkiem:

            https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyiMiastaProszowice/document/649268/Zarz%C4%85dzenie-109_2020

             

            W przypadku pytań należy kontaktować się z Centrum Obsługi Oświaty w Proszowicach.

          • Zmiany na egzaminie ósmoklasisty

          • Rok szkolny 2020/2021

            Zmiana arkuszy egzaminacyjnych

             

            Wprowadzenie na potrzeby egzaminów w 2021 r. wymagań egzaminacyjnych wiąże się z modyfikacją formuły arkuszy egzaminacyjnych. Zmiana ta będzie dotyczyła m.in.:

            1. w przypadku egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego:

            - zmniejszenia zakresu treści sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych, np. ograniczona będzie liczba lektur obowiązkowych, formy wypowiedzi ograniczone zostaną do dwóch: rozprawka albo opowiadanie,

            - zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w pierwszej części arkusza egzaminacyjnego (czytanie ze zrozumieniem), przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (120 minut),

            - możliwości odwołania się przez ucznia w wypracowaniu do wybranej lektury obowiązkowej, spełniającej warunki zadania (nie będzie wskazana lektura obowiązkowa, do której uczeń musiałby się odwołać );

             

            2.  w przypadku egzaminu ósmoklasisty z matematyki:

             

            - zmniejszenia zakresu treści sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych, np. ograniczono wymagania dotyczące m.in. własności figur geometrycznych na płaszczyźnie, geometrii przestrzennej, elementów statystyki opisowej,

            - zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w arkuszu egzaminacyjnym, przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (100 minut),

            - zmniejszenia liczby zadań otwartych do rozwiązania (w porównaniu do arkuszy z lat 2019–2020);

             

            3. w przypadku egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego:

             

            - zmniejszenia zakresu treści sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych, np. obniżony zostanie ogólny oczekiwany poziom biegłości językowej (poziom A2),

            - zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w arkuszu egzaminacyjnym, przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (90 minut),

            - ograniczenia/dostosowania zakresu struktur gramatycznych (opublikowanych w Informatorach o egzaminie z poszczególnych języków).

             

            Ministerstwo Edukacji Narodowej

             

             

             

          • Poradnik dla Rodziców

          • Kształcenie na odległość - edukacja wczesnoszkolna

            Drodzy Rodzice!

            Dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół, do których uczęszczają Państwa dzieci, dokładają wszelkich starań, aby w różnych formach kontynuować nauczanie na odległość. W obecnej sytuacji Państwa rola – rodziców, którzy wspierają swoje dzieci w uczeniu się w domu – nabiera nowego znaczenia.

            Zachęcamy do stałego komunikowania się ze szkołą i współpracy z nauczycielami w zakresie organizacji zdalnego nauczania.

            Zawieszenie zajęć wychowawczych i dydaktycznych w szkołach nie oznacza, że najmłodsi uczniowie przestają kontynuować proces wychowania i kształcenia. Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej powinna być realizowana – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w domu rodzinnym. W tym czasie, dla wspierania rozwoju dzieci, realizowane są konkretne zadania zapisane w podstawie programowej.

            Zadania te zobowiązują nauczycieli i wychowawcę do kontaktu z rodzicami, aby razem z nimi ustalić sposób i zakres realizowania działań edukacyjnych. W tym celu nauczyciele powinni zadbać o kontakt z rodzicami, wykorzystując np.:

            1. stronę internetową szkoły;
            2. komunikatory, profile szkół;
            3. kontakt telefoniczny.

            Nauczyciele wspólnie z rodzicami powinni określić najdogodniejszą formę wzajemnego kontaktu, która pozwoli im na rozważne oraz odpowiedzialne zorganizowanie i prowadzenie w warunkach domowych odpowiednich form wspierania rozwoju dzieci.

            Przekazujemy kilka wskazówek, które mogą być pomocne w kształceniu na odległość. Proponowane sposoby działania, narzędzia i aplikacje wykorzystywane do kontynuowania nauki na odległość mogą także wspierać rozwijanie pasji oraz zainteresowań Państwa dzieci i stać się ważnym elementem ich rozwoju, również po powrocie do stacjonarnego trybu uczenia się.

            Rodzicu,

            1. W obecnej sytuacji nauka w domu jest koniecznością. Trzeba jednak pamiętać, że ten szczególny czas powinien być przeznaczony nie tylko na zdobywanie wiedzy, ale także na rozwijanie innych form aktywności dziecka, w tym na aktywność fizyczną, odpoczynek i wzmacnianie relacji rodzinnych oraz pobudzanie zainteresowań.  
            2. Zaplanuj czas dziecka i podziel go na np. cztery obszary:
            •  edukacja – będą to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, czytanie lektur);
            • aktywność ruchowa – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne bezpieczne i możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym np. proste ćwiczenia gimnastyczne, taniec;
            • obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach); można je wzbogacać np. o aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie), dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa na ten temat); nawet obowiązki mogą być atrakcyjne, jeśli jest to czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem, kiedy dziecko obdarzane jest uwagą, a jego rola jest ważna;
            • rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe; pomoc w rozpoznawaniu i rozumieniu emocji dziecka (np. w sytuacji doświadczania radości zwycięstwa czy zaakceptowania przegranej).

            3. Nauka w domu wymaga od dziecka większej samodzielności. Zachęcaj swoje dziecko do samodzielnej pracy, wzmacniaj jego poczucie sprawstwa, doceniaj samodzielnie wykonane zadania. Zachęcaj dziecko do systematycznego uczenia się. Nagradzaj za pilność, systematyczność i samodzielną naukę.

            4. Pozostań w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami. Udostępnij im swój numer telefonu, adres mailowy, korzystaj z dziennika elektronicznego, sprawdzaj stronę internetową szkoły.

            5. Zgłaszaj szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, w szczególności dotyczące przebiegu uczenia na odległość (np. trudności techniczne, posiadane zasoby i możliwości sprzętowe).

            6. Pomóż dziecku zorganizować warunki do nauki w domu – kącik, pomieszczenie, dostęp do komputera, tablet itd. Zadbaj o ograniczenie czynników, które mogą rozpraszać dziecko w czasie nauki.

            7. Wspólnie z dzieckiem ustalcie godziny nauki, przeplatane odpoczynkiem (zabawa, sport, rozrywka) lub innymi aktywnościami, np. prace w domu na rzecz rodziny.

            8. Pomóż dziecku w pobieraniu materiałów, zrozumieniu poleceń. Doradź, w jaki sposób ma przechowywać pobrane materiały, pomóż w przekazywaniu rezultatów wykonanych prac.

            9. Zwróć dziecku szczególną uwagę na bezpieczne korzystanie z internetu. Nadzoruj działania dziecka w sieci i rozmawiaj z nim o podejmowanych aktywnościach. Przydatne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa w sieci znajdziesz na stronach:

            https://it-szkola.edu.pl/;

            https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci.

            10. Sprawdzaj aktualności i komunikaty publikowane na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które dotyczą edukacji zdalnej.

            Szanowni Rodzice, w tej nietypowej sytuacji nauczyciele wciąż wypełniają swoje zadania, chociaż w zmienionej formie. Pozostają otwarci na współpracę z Wami i cały czas za pośrednictwem przekazywanych zadań, inspiracji, uwag mają wpływ na proces rozwoju Państwa dzieci.

            Ministerstwo Edukacji Narodowej

          • Podziękowanie za udział w akcji „Szkoła do hymnu”

          • Za udział w akcji wspólnego zaśpiewania hymnu Polski z okazji Narodowego Święta Niepodlełości otrzymaliśmy podziękowanie z Ministerstwa Edukacji Narodowej:

             

            "W imieniu Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka serdecznie dziękuję za udział w akcji „Szkoła do hymnu”. Cieszę się, że tak wielu uczniów i nauczycieli uczciło w ten sposób Narodowe Święto Niepodległości.

            W tegorocznej akcji wzięło udział 16 269 szkół, przedszkoli i placówek oświatowych z całego kraju. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia! 

             W załączeniu przekazujemy pamiątkowy dyplom."

             

             Z poważaniem Anna Ostrowska Rzecznik Prasowy MEN

          • Komunikat

          • Nauczanie zdalne dla uczniów klas I - VIII

            Od poniedziałku, 9 listopada br. zawieszone zostają zajęcia stacjonarne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Tym samym, do 29 listopada br. przedłużamy zawieszenie zajęć stacjonarnych dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych, uczniów i słuchaczy szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczy szkół dla dorosłych i form pozaszkolnych (kursowych). Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego będą funkcjonowały bez zmian.

             

            Więcej informacji na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej https://www.gov.pl/web/edukacja/przedluzenie-zawieszenia-zajec

          • Szkoła do hymnu

          • 11 listopada Narodowe Święto Niepodległości

            Zapraszamy całą społeczność Szkoły Podstawowej w Ostrowie do udziału w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła do hymnu” i odśpiewania „Mazurka Dąbrowskiego” we wtorek, 10 listopada o godz. 11:11. W tym roku ze względu na ograniczenia wynikające ze stanu epidemii  wspólne śpiewanie odbędzie się w  grupie (dla tych, którzy będą tego dnia w szkole) pozostali uczniowie i nauczyciele zaśpiewają hymn on-line.

            W szkole hymn zaśpiewają przedszkolaki wraz z opiekunami. Pozostali uczniowie i nauczyciele przystąpią do akcji on-line.

             Hymn_Polski_-_Mazurek_Dabrowskiego(1).mp3

            Gorąco zachęcamy wszystkich do wywieszania w dniu 11 listopada flag narodowych.

            Zwłaszcza w tych trudnych czasach godnie i wyjątkowo uczcijmy 102. rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę.

          • Dyktando na Święto Niepodległości

          • Godziny rozgrywanych dyktand 11 listopada 2020 r.

            Godziny rozgrywanych dyktand 11 listopada 2020 r.:

            klasy 1-3      - godzina 14.00,

            klasy 4-6      - godzina 15.00,

            klasy 7-8      -  godzina 16.00,

            dorośli          -  godzina 18.00.

            Pokażmy, że w tych trudnych czasach możemy wspólnie zrobić coś dobrego!

          • Charytatywne Dyktando na - Święto Niepodległości

          • Pragniemy przekazać informację o akcji charytatywnej prowadzonej przez portal edukacyjny dyktanda.pl

            Napisz z nami ogólnopolskie Dyktando na Święto Niepodległości i wesprzyj wybrany cel charytatywny lub społeczny! Za każde napisane dyktando przekażemy 1 zł na wybrany w głosowaniu cel!

            Wesprzyjmy potrzebujących w duchu patriotyzmu! Zrób z nami coś dobrego dla potrzebujących, dla języka ojczystego i dla siebie samego! Pokażmy w tym szczególnym dniu naszą solidarność z potrzebującymi! Okażmy szacunek wszystkim, którzy walczyli za naszą Ojczyznę! Pokażmy, że doskonale znamy nasz piękny język!

            Z okazji zbliżającego się święta 11 listopada organizujemy I Ogólnopolskie Dyktando na Święto Niepodległości, które odbędzie się w najbezpieczniejszy obecnie sposób, czyli wyłącznie za pośrednictwem Internetu.

            Ideą tego wydarzenia jest wykazanie się znajomością języka polskiego, a co więcej, zebranie środków na cel charytatywny lub społeczny.

            Im więcej osób dołączy do akcji, czyli napisze Dyktando w dniu 11 listopada 2020 r., tym większa pomoc trafi do potrzebujących. Maksymalnie przekazane może zostać wsparcie w wysokości aż 10 tysięcy złotych!

            Wzięcie udziału w I Ogólnopolskim Dyktandzie na Święto Niepodległości jest bezpłatne, a zapisanie się i rozwiązanie dyktanda to jedna złotówka przekazana przez organizatora na wybrany cel.

            Każdy może zgłosić istotny dla niego cel charytatywny lub społeczny. Przykładowo może to być wsparcie osoby chorej, albo zakup komputerów do zdalnej nauki dla dzieci z ubogich rodzin. O tym, kto otrzyma zebrane fundusze, podejmą decyzję uczestnicy Dyktanda poprzez głosowanie. Każdy, kto rozwiąże Ogólnopolskie Dyktando na Święto Niepodległości w dniu 11 listopada 2020 r., będzie miał możliwość oddania jednego głosu. Osoby, które uzyskają w dyktandzie najlepsze rezultaty, zostaną nagrodzone zwielokrotnioną siłą głosu - tym samym będą miały większy wpływ na wynik głosowania.

            Do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Dyktandzie na Święto Niepodległości zapraszamy nie tylko dorosłych, ale także uczniów szkół podstawowych i średnich. Za przygotowanie treści dyktand, dopasowanych do danej grupy wiekowej, odpowiadają wybitni językoznawcy, m.in. prof. dr hab. Tadeusz Zgółka, wiceprzewodniczący Rady Języka Polskiego oraz prof. dr hab. Mariusz Rutkowski z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

            Zapisy na dyktando oraz zgłoszenia celu charytatywnego lub społecznego przyjmujemy na stronie: https://dyktanda.pl/dyktando-na-swieto-niepodleglosci

             

            Wystarczy kilka zdań z linkiem lub baner z linkiem do naszej strony (kilka różnych formatów można pobrać z naszego dysku Google: https://drive.google.com/drive/folders/1nir81xwHvOvy3JP74mCxlvm9wxC8jaGh?usp=sharing )

            Pokażmy w tym ważnym dniu ducha patriotyzmu i wspólnie pomóżmy potrzebującym!

             

          • Wyprawki Czytelnicze dla uczniów klasy pierwszej

          • 6 listopada uczniowie klasy pierwszej uczestniczyli w wyjątkowym wydarzeniu, związanym z czytelnictwem. Spotkanie miało bardzo uroczysty charakter.

            W obecności bibliotekarza, Pana Waldemara Lorensa oraz wychowawczyni klasy pierwszej, a zarazem  bibliotekarki, Pani Małgorzaty Smusz, Pani Dyrektor wręczyła pierwszoklasistom Wyprawki Czytelnicze. Uczniowie z zaciekawianiem przyjęli pakiet.

            Wyprawki zostały przygotowane przez Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”, której celem jest rozwój czytelnictwa wśród dzieci. W skład Wyprawki Czytelniczej wchodzą: „Pierwsze abecadło” – antologia tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych, „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” – poradnik dla rodziców oraz „Kreatywny alfabet”.

            Pomysłodawcy projektu wierzą, że dobrze dobrane książki rozwijają umysł dziecka, jego emocje, kształtują kompetencje językowe, zakorzeniają w kulturze i  rozbudzają wyobraźnię.  

            Wspólnie wierzymy, że dzięki zaangażowaniu i współpracy organizatorów akcji czytelniczych oraz nauczycieli, miłość do książek i pasja czytania będą towarzyszyć uczniom każdego dnia.

          • Nowości wydawnicze w szkolnej bibliotece

          • Realizacja Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

            Nasza szkoła wzięła udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa, dzięki czemu biblioteka szkolna wzbogaciła się o wiele interesujących książek. Wpływ na ich wybór mieli wszyscy: nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Nowe książki znalazły szczególne miejsce w bibliotece.

            Księgozbiór szkolnej biblioteki został wzbogacony o nowości wydawnicze za kwotę 5000 zł.

            Oprócz możliwości wypożyczenia fascynujących książek, uczniowie wzięli udział w wielu akcjach związanych z czytelnictwem, o których można przeczytać na wirtualnych stronach naszej szkoły.

            Nowe, porywające i arcyciekawe książki przyciągają wielu naszych czytelników. Każdy znajdzie coś dla siebie, niekoniecznie tylko na deszczowe dni. Wśród zakupionych pozycji są książki dla małych i tych większych czytelników, przygodowe, z elementami edukacyjnymi i pełne czarów i magii. Można wraz z bohaterami przenieść się do serca dżungli, czy poznawać sekrety dalekich lądów. Również miłośnicy sportu znajdą interesujące dzieła.

            Koniecznie odwiedźcie bibliotekę w najbliższym czasie, po powrocie w szkolne mury, żeby zapoznać się z książkami zakupionymi w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

            Naprawdę warto!

          • Listopadowe wspomnienie o patronach Szkoły Podstawowej w Ostrowie

          • Światełko pamięci dla tych, którzy odeszli…

            Pierwszy i drugi listopada to dni wyjątkowe. Ze wzruszeniem i tęsknotą wspominamy tych, którzy zmarli. Pochylamy się w modlitwie i zadumie nad grobami, miejscami pamięci,  zapalamy znicze.

            W pierwszych dniach listopada przewodniczący klas 1 - 3  wraz z wychowawczyniami, katechetą oraz Panią Dyrektor Szkoły złożyli kwiaty i zapalili znicze przed tablicą upamiętniającą patronów Szkoły Podstawowej w Ostrowie. Minutą ciszy uczniowie i nauczyciele uczcili pamięć o zmarłych, oddając im część.

            Chwała bohaterom. Cześć ich pamięci!

          • CZAS ZADUMY, REFLEKSJI I WSPOMNIEŃ...

          • Listopadowe święta w czasach pandemii

            „Ciszą cmentarną ukołysani,

            z dala od życia i znoju,

            dobiwszy wreszcie cichej przystani,

            odpoczywają w pokoju”

            Elżbieta Daniszewska “Zaduszki”

             

            Słowa księdza - poety Jana Twardowskiego: „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą” w tym roku brzmią wyjątkowo, zmuszają nas do zadumy i refleksji nad sensem ludzkiego życia i przemijaniem.

            Z powodu pandemii święto Wszystkich Świętych i Zaduszki będą wyglądały inaczej, niż zazwyczaj. Doświadczamy niespotykanej dotąd sytuacji, kiedy to na trzy dni zamknięto cmentarze.

            W tym roku przeżyjmy te listopadowe święta inaczej. Przeżyjmy je bardziej duchowo, modlitewnie. Przypomnijmy sobie dobro, które otrzymaliśmy od naszych zmarłych.

          • INFORMACJA DLA RODZICÓW I UCZNIÓW

          • Szanowni Państwo, uprzejmie informuję, że na skutek wprowadzenia nowych obostrzeń związanych z pogarszającą się sytuacją epidemiologiczną, zajęcia dla klas 4-8 w naszej szkole będą odbywały się przez najbliższe dwa tygodnie w formie nauczania zdalnego. W poniedziałek wychowawcy klas IV -VIII przekażą informacje dla uczniów dotyczące zajęć prowadzonych w trybie zdalnym. W tej trudnej sytuacji bardzo Państwa proszę o dobrą współpracę i zapewnienie dzieciom możliwości udziału w zajęciach. Dbajmy wzajemnie o nasze bezpieczeństwo zachowując zasady wprowadzonego reżimu sanitarnego.

          • Komunikat z dn. 23.10.2020 r.

          • Uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych, a także wszystkich klas szkół ponadpodstawowych, szkół podstawowych dla dorosłych, placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego przechodzą na naukę zdalną. Nowe zasady funkcjonowania szkół i placówek wejdą w życie od soboty, 24 października i będą obowiązywały do niedzieli, 8 listopada br. Przedszkola i klasy I-III szkół podstawowych będą funkcjonowały bez zmian.

             

            Departament Informacji i Promocji

            Ministerstwo Edukacji Narodowej

             

            Więcej informacji na stronie MEN

             

          • Wojewódzki Projekt Ekologiczny Ekoszkoła 2020, Ekoprzedszkole 2020

          • Gminny Ośrodek Kultury w Borzęcinie i Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Błogosławionej Karoliny Kózkówny w Borzęcinie Dolnym to organizatorzy WOJEWÓDZKIEGO PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „EKOSZKOŁA 2020″, „EKOPRZEDSZKOLE 2020″.

            Projekt ma na celu m. in.:

            budowanie świadomości ekologicznej;

            pobudzanie wrażliwości na piękno środowiska naturalnego;

            inspirowanie dzieci, uczniów, nauczycieli i rodziców do pracy na rzecz ochrony środowiska;

            prezentacja na forum posiadanych wiadomości, umiejętności i działań z zakresu ekologii;

            nabywanie umiejętności selektywnej zbiórki odpadów;

            przeprowadzenie zmian w swojej miejscowości na rzecz ochrony środowiska.

            W ramach projektu, dla szkół przeprowadzono konkursy w czterech rundach:

            Runda I – Konkurs wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska;

            Runda II – Film ekologiczny;

            Runda III – Prezentacja multimedialna z przebiegu działań ekologicznych;

            Runda IV – Pisemne sprawozdanie z wykonania przedsięwzięcia ekologicznego.

            – „Okres pandemii nie sprzyja organizacji podobnych konkursów – dość powiedzieć, że od prawie 3 miesięcy szkoły są zamknięte, a nauczyciele i uczniowie pracują w domu. Trudne warunki zmusiły nas do zmiany harmonogramu działań, ale napływające zgłoszenia do Projektu przekonały o konieczności jego organizacji, mimo problemów z pandemią Covid-19 – wyjaśnia Piotr Kania z Gminnego Ośrodka Kultury w Borzęcinie, współorganizującego konkurs z Zespołem Szkolno-Przedszkolnym w Borzęcinie Dolnym.”

             

            W dniu 22 października 2020 w Borzęcinie  odbyło się wręczenie dyplomów i nagród dla uczestników wojewódzkiego konkursu Ekoszkoła 2020.

            Od wielu lat  uczniowie naszej szkoły starują w tym konkursie, zdobywając liczne nagrody. W tym roku uczniowie zdobyli nagrody w różnych kategoriach:

            Konkurs wiedzy  ekologicznej- II miejsce

            Uczestnicy konkursu: Gabriela Wąsowicz, Paweł Sekunda, Katarzyna Żabińska (absolwentka szkoły), Łukasz Rokita (absolwent szkoły).

            Projekt ekologiczny realizowany w szkole – II miejsce.

            Film –„ Ekomoda”  -  III miejsce.

            Działania ekologiczne w  latach 2019 i 2020 – III miejsce.

            W działania związane z projektem Ekoszkoła zaangażowani byli uczniowie klas od IV do VIII.

            Opiekunowie projektu : Dorota Dziura , Andrzej Olender

            Konkurs Ekoszkoła  zorganizowany  został przez:

            1/ Gminny Ośrodek Kultury w Borzęcinie.

            2/ Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borzecinie Dolnym.

            Patronatem konkursu byli:

            1/Kuratorium Oświaty w Krakowie.

            2/Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

            3/Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego.

             

            Nagrodzonym gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

          • „Przerwa na czytanie” w szkole w Ostrowie

          • „Kto czyta książki, żyje podwójnie…”

            Nieoceniona jest rola, jaką w rozwoju każdego człowieka odgrywa kontakt z książką. Młody słuchacz i czytelnik rozwija swoją wrażliwość i kreatywność. Książka rozbudza wyobraźnię, poszerza wiedzę i daje dużą satysfakcję.

            Nasza szkoła wzięła udział w akcji czytelniczej  ”Przerwa na czytanie” - bicie rekordu w czytaniu na przerwie organizowanej przez Bibliotekę Pedagogiczną Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim. Wydarzenie to odbywało się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”.

            22 października przerwy w Szkole Podstawowej w Ostrowie wyglądały nieco inaczej niż zazwyczaj. Trudno było odróżnić czy trwa lekcja czy już jest przerwa. Na korytarzach i w salach lekcyjnych panowała wyjątkowa cisza. Uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły na wszystkich przerwach międzylekcyjnych czytali książki.

            Niestety w związku z panującą w naszym kraju pandemią akcja czytelnicza miała skromny przebieg, nie było zaproszonych gości, ani rodziców. Zorganizowaliśmy kąciki czytelnicze w poszczególnych klasach, tak aby jak najmniejsze grupy uczniów znajdowały się w jednym miejscu. Przestrzegaliśmy wszystkich obowiązujących zasad bezpieczeństwa.

            Przedszkolakom oraz uczniom klas najmłodszych książki czytały Panie nauczycielki. Wyjątkowo chętnie udział w tej akcji wzięli uczniowie klasy czwartej, którzy zaczęli czytać lekturę „Mikołajek”. W klasie piątej, szóstej i ósmej część uczniów czytała swoje książki, pozostali również sięgnęli po lektury szkolne. Uczennice z klasy szóstej, czytając „W pustyni i w puszczy”, mogły powtórzyć sobie wiadomości przed testem z języka polskiego.

            Akcja przebiegła z dużym zainteresowaniem prawie całej społeczności szkolnej.

            Nasz udział w programie pomoże w uzyskaniu dodatkowych funduszy na zakup książek do szkolnej biblioteki. Wszyscy uczniowie zgłaszają swoje propozycje dotyczące zakupu książek.

             

            Poniżej fotorelacja z akcji. (Zdj. A. szk.)

          • Przerwa na czytanie

          • ”Przerwa na czytanie"

            – zaproszenie do udziału w akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie.

            W Szkole Podstawowej im. Lotników Alianckich w Ostrowie akcja czytelnicza Przerwa na czytanie odbędzie się

            w dniu 22 października 2020 roku na wszystkich przerwach międzylekcyjnych.

            Biblioteka Pedagogiczna Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wlkp. zaprasza uczniów i nauczycieli do wzięcia udziału w I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie  pt.: Przerwa na czytanie - bicie rekordu w czytaniu na przerwie.

            Wydarzenie odbywa się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom.

            Społeczność szkoły (uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły) czytają książki (każdy swoją) w wybranym przez siebie miejscu/ miejscach z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Najmłodszym uczniom (nie czytającym samodzielnie) będą głośno czytali nauczyciele.

              

             

             

             

          • Podziękowanie od Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej

          • Otrzymaliśmy podziękowanie od Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Andrzeja Dudy za udział w Narodowym Czytaniu Balladyny Juliusza Słowackiego.

            W całej Polsce, jak również w naszej szkole akcja Narodowego Czytania odbyła się we wrześniu 2020 roku.

             Do listu dołączony został pamiątkowy egzemplarz Balladyny Juliusza Słowackiego z osobistą dedykacją od pary prezydenckiej.

            "Kto czyta książki, żyje podwójnie ..."

            - Umberto Eco